Organizátor GARMIN Behu Súľovskými skalami

E-MAIL:        cyklotour(at)cyklotour.sk

ADRESA:     Kotešová č. 541, 013 61

Trasy

Tu nájdete popis trás 8. ročníka GARMIN Behu Súľovskými skalami.

Na stiahnutie trás do navigácií Vám ponúkame formát „GPX“. UPOZORNENIE: Tento typ súboru sťahujte pravým tlačidlom na myši a zvoľte „Uložit ako“. Okrem toho máte možnosť pozrieť si trasy aj v rôznych mapových podkladoch kliknutím na odkaz „GOOGLE MAPS“. V pravom hornom rohu mapy si múžete vybrať z viacerých možností zobrazenia. Prednastavený je „GOOGLE AERIAL“. Odporúčame pozrieť aj „GOOGLE HYBRID“ a GOOGLE TERRAIN“.

Veľká vďaka patrí Jankovi Bušfymu z HK Direct Bytča a nášmu matadorovi Ľubovi Kováčikovi za pomoc pri zostavovaní trás a za spracovanie podkladových máp.

Trasa 17 km / prevýšenie 850 m

GPX

Úvodných 500 metrov po štarte sa budete pohybovať po hlavnej ceste cez obec. Do terénu odbočíte doľava kúsok za autobusovou zástavkou Šefara. Úzka cestička pomedzi polia a krátkym lesný tunel Vás privedú na širokú lúku pri Šefarovom sade. Tu sa budete odpájať od trás 10,5 km a 6,7 km, ktoré odbočujú vľavo na lúku a pozvoľna stúpajú na lúčny hrebeň – Beňovce. Vaša trasa odbočuje vpravo, stále po asfalte popod sad. Pri posledných stromoch končí aj asfalt a cesta sa mení na lúčnu. Miernym stúpaním sa dostanete ku lesu v lokalite Kejda. Lesná cesta dosiahne vrchol cca na 3.km po štarte a následne začne klesať až ku zelenej cyklotrase vedúcej po okraji lesa. Po nej miernym stúpaním prídete na križovatku ciest pod sedlom Patúch. Záverečné stúpanie do sedla je celkom strmé. Tento úsek od Šefarovho sadu po sedlo Patúch (621 m.n.m.) bežíte v protismere najdlhšej trasy AUTHOR ŠKODA bikemaratónu Súľovské skaly. V sedle Vás čaká prvá občerstvovacia stanica (km 4,9.) Za ňou je ešte cca 100 metrov rovina, ale potom príde stojka ako sa patrí. Výbeh na hrebeň Súľovských vrchov do lokality Kohýľna. Pred vrcholom sa stúpanie zmierni a následný hrebeňový úsek je naozaj parádny s viacerými výhľadmi na obidve strany hrebeňa a bežecky mimoriadne atraktívny. Budete sa cca 5 kilometrov pohybovať medzi 700 až 820 metrami na morom až dobehnete na druhú občerstvovaciu stanicu (km 10,5.) na sedle Roháč (695 m.n.m.). Tu sa ku Vám pripojí trasa 10,5 km a odtiaľto až do cieľa bežíte spolu.

Na zopár miestach bude trasa tesne míňať výhliadkové body, z ktorých je nádherný rozhľad na Súľovské vrchy… Asi po 300 metroch mierneho klesania v technickom teréne sa dostanete na sedlo Roháč Čiakov (718 m.n.m.). Úzky hrebeňový chodník sa bude preplietať pomedzi jedinečné skalné výtvory a po sérii krátkych stúpaní a klesaní budete prebiehať popod najvyšší vrchol Súľovských skál – Brada (816 m.n.m.). Odtiaľto začnete strmo klesať do Sedla pod Bradou (660 m.n.m.), kde odbočíte z červenej na modrú značku smerom na obec Hrabové. Po asi 300 metroch za sedlom dobehnete na rázcestie na čistinke. Na tejto čistinke bude pripravená tretia občerstvovacia stanica (km 13,1.). Po miestami strmšej lesnej ceste budete klesať až po ľavú odbočku na chodník do lokality Javor, vedúci cez nenápadný hrebeň na krásny lesný chodník. Z hrebeňa budete cca 300 metrov klesať a dostanete sa na zelenú značku, ktorá Vás privedie na Lúku pod Súľovským hradom. Tu ste opäť na dosah skalným velikánom. Trasa sa preplieta a šplhá pomedzi skalné ihly a steny. Raz kúsok klesnete, potom opäť hore a ste na Lúke pod hradom (525 m.n.m.). Tu sa na chvíľu napojíte na Náučný chodník Súľovskými skalami s informačnými tabulami o výnimočnostiach tohto územia. Z lúky budete pozvoľna klesať cca 900 metrov až prídete na križovatku chodníkov, kde odbočíte ostro doľava na žltú turistickú značku. Po žltej značke pobežíte asi 300 metrov jemne stúpajúcou lesnou cestou po okraji lesa. Na mieste kde sa z chodníka odbočuje dolu na lúku ku Kolibe pod skalami odbočíte dole doprava ku Kolibe. V tomto mieste sa spojíte s najkratšou trasou 6,7 km. Po lúčnom zbehu ku Kolibe pod Skalami sa napojíte na spevnenú cestu a odtiaľto to máte do cieľa už len mierne z kopca. Po asi 600 metroch sa napojíte na asfaltovú cestu a hurá, o chvíľku ste v cieli. Gratulujeme !

Trasa 10,5 km / prevýšenie 500 m

GPX

Úvodných 500 metrov po štarte sa budete pohybovať po hlavnej ceste cez obec. Do terénu odbočíte doľava kúsok za autobusovou zástavkou Šefara. Úzka cestička pomedzi polia a krátkym lesný tunel Vás privedú na širokú lúku pri Šefarovom sade a odtiaľ budete pozvoľna stúpať na lúčny hrebeň – Beňovce, kde sa Vám bude postupne odkrývať panoráma Súľovských skál. Pri troch orechoch sa lúka skloní do mierneho klesania a vyjazdené stopy v tráve Vás dovedú na hranicu lesa, odkiaľ začína stúpanie po modrej turistickej značke na sedlo Roháč. Tu prídete prvý krát na dosah ku Súľovským skalám. Lesná cesta sa v závere vinie pomedzi skalné steny a ihly. Prvá občerstvovacia stanica (km 3,7.) Vás čaká po dosiahnutí sedla Roháč (692 m.n.m.), keď odbočíte vľavo na zelenú turistickú značku vedúcu po hrebeňovom chodníku. Tu sa ku Vám pripojí trasa 17 km.

Na zopár miestach bude trasa tesne míňať výhliadkové body, z ktorých je nádherný rozhľad na Súľovské vrchy… Asi po 300 metroch mierneho klesania v technickom teréne sa dostanete na sedlo Roháč Čiakov (718 m.n.m.). Úzky hrebeňový chodník sa bude preplietať pomedzi jedinečné skalné výtvory a po sérii krátkych stúpaní a klesaní budete prebiehať popod najvyšší vrchol Súľovských skál – Brada (816 m.n.m.). Odtiaľto začnete strmo klesať do Sedla pod Bradou (660 m.n.m.), kde odbočíte z červenej na modrú značku smerom na obec Hrabové. Po asi 300 metroch za sedlom dobehnete na rázcestie na čistinke. Na tejto čistinke bude pripravená druhá občerstvovacia stanica (km 6,4.). Po miestami strmšej lesnej ceste budete klesať až po ľavú odbočku na chodník do lokality Javor, vedúci cez nenápadný hrebeň na krásny lesný chodník. Z hrebeňa budete cca 300 metrov klesať a dostanete sa na zelenú značku, ktorá Vás privedie na Lúku pod Súľovským hradom. Tu ste opäť na dosah skalným velikánom. Trasa sa preplieta a šplhá pomedzi skalné ihly a steny. Raz kúsok klesnete, potom opäť hore a ste na Lúke pod hradom (525 m.n.m.). Tu sa na chvíľu napojíte na Náučný chodník Súľovskými skalami s informačnými tabulami o výnimočnostiach tohto územia. Z lúky budete pozvoľna klesať cca 900 metrov až prídete na križovatku chodníkov, kde odbočíte ostro doľava na žltú turistickú značku. Po žltej značke pobežíte asi 300 metrov jemne stúpajúcou lesnou cestou po okraji lesa. Na mieste kde sa z chodníka odbočuje dolu na lúku ku Kolibe pod skalami odbočíte dole doprava ku Kolibe. V tomto mieste sa spojíte s najkratšou trasou 6,7 km. Po lúčnom zbehu ku Kolibe pod Skalami sa napojíte na spevnenú cestu a odtiaľto to máte do cieľa už len mierne z kopca. Po asi 600 metroch sa napojíte na asfaltovú cestu a hurá, o chvíľku ste v cieli. Gratulujeme !

Trasa 6,7 km / prevýšenie 200 m

GPX

Úvodných 500 metrov po štarte sa budete pohybovať po hlavnej ceste cez obec. Do terénu odbočíte doľava kúsok za autobusovou zástavkou Šefara. Úzka cestička pomedzi polia a krátkym lesný tunel Vás privedú na širokú lúku pri Šefarovom sade a odtiaľ budete pozvoľna stúpať na lúčny hrebeň – Beňovce, kde sa Vám bude postupne odkrývať panoráma Súľovských skál. Pri troch orechoch sa lúka skloní do mierneho klesania a vyjazdené stopy v tráve Vás dovedú na hranicu lesa, odkiaľ začína stúpanie po modrej turistickej značke na sedlo Roháč. Asi po 300 metroch prídete na „Y“ križovatku lesných ciest.

Vaša trasa 6,7 km vedie ľavou cestou, trasy 17 km a 10,5 km stúpajú pravou cestou na Sedlo Roháč. Po cca kilometri vybehnete z lesa na lúku, kde sa nakrúcal film Sokoliar Tomáš. Výhľad z tohto miesta na skalné mesto Roháč a Bradu je famózny. Po prudkom zbehu dolu lúkou sa napojíte na žltú značku a pri studničke Vás čaká občerstvovacia stanica (km 4,1.) Za ňou pokračujete kúsok šotolinovou cestou a potom zvlneným lesným chodníkom až na križovatku trás nad Kolibou pod skalami, kde sa spojíte s trasami 17 km a 10,5 km. Odbočíte naľavo dolu na lúku ku Kolibe pod Skalami a odtiaľto to máte do cieľa už len z kopca. Po asi 600 metroch sa napojíte na asfaltovú cestu a hurá, o chvíľku ste v cieli. Gratulujeme !