Organizátor GARMIN Behu Súľovskými skalami

ADRESA:     Kotešová č. 541, 013 61

Zhrnutie 7. ročníka Garmin Behu Súľovskými Skalami

Vážení športoví priatelia,
pri písaní tohto príspevku o 7. ročníku GARMIN Behu Súľovskými skalami pozerám von oknom a nemôžem povedať nič iné, že s počasím sme mali v sobotu naozaj šťastie. Včera, v pondelok, boli v Súľove na obed 4 stupne a vietor naháňal dažďové kvapky kade tade. Ešteže u nás tradične väčšinu trás odznačíme a vyčistíme už v sobotu po behu. V nedeľu sa doupratoval Kultúrny dom s okolím a z trasy sme zviezli posledné značky. Včera do večera sme ešte odvážali naše veci zo Súľova a partneri si prevzali zapožičaný materiál.
Hovorí sa, že šťastie praje pripraveným 😉 tak sme snažili čo najviac z prípravy stihnúť vopred. Na vyčistenie a vyznačenie trás sme mali odsúhlasený len posledný týždeň pred behom, ale vďaka príjemnému počasiu sa stihlo všetko. Vďaka rok trvajúcemu jednaniu o podmienkach organizovania GARMIN Behu Súľovskými skalami v CHKO Strážovské vrchy vrátane povolenia vedenia trás cez najvyšší, 5. stupeň ochrany v NPR Súľovské skaly sa mnohé veci vrátili do starých zabehaných koľají. Hlavne parkovanie, ktoré nám aj Vám narobilo minulý rok na poslednú chvíľu nemalé starosti.
Poďme sa už ale venovať samotnému športu. Pevne veríme, že aj pre Vás bola opätovná prítomnosť našej zlatej olympioničky Anastasia Kuzmina veľmi príjemným zážitkom. Od prvého štartu o 10.00 hod až do konca vyhlasovania výsledkov rozdávala Nasťa všetkým prítomným pozitívnu energiu. O tom, že v tomto roku padne účastnícky rekord nebolo pochýb už 2 týždne pred štartom, keďže sme obidva internetové prihláškové systémy museli s predstihom uzavrieť… Celkovo sa v Súľove postavilo na štart 1270 veľkých aj malých bežcov. Kompletné výsledky si môžete pozrieť tu: https://sportsofttiming.sk/sk/zavod/overview/7822
Aj v tomto roku sme naplánovali štarty Detského behu medzi štarty veľkých trás. Aby sme rodičom predĺžili čas na prevzatie štartových čísiel a balíčkov pre deti, pridelili sme štartové čísla vopred, takže ich mali pridelené aj deti, ktoré do Súľova nakoniec vôbec neprišli. Preto je vo výsledkovej listine toľko detí „DNS“. Do cieľa Detského behu dobehlo spolu 243 detí. V záverečných informáciách boli uvedené orientačné časy štartov jednotlivých detských trás s poznámkou, že treba sledovať dianie v areáli a výzvy moderátorov. Časy štartov sme odhadli podľa minulého roka. Preteky detí tento rok odsýpali jedna radosť a štarty kategórií nasledovali pohodovým tempom jeden za druhým. Posledné 3 štarty, kategórie M2, MD1 a M1 boli orientačne naplánované až po štarte strednej trasy 10,5 km. Vďaka časovej rezerve sme ich však odštartovali už pred stredným štartom, čo bolo cca 30 minút skôr. Za túto chybu sa ospravedlňujem…! V týchto 3 kategóriách odštartovalo 86 detí, na štart nestihlo prísť 14 detí. Na úvodné štarty, ktoré boli okrem prvého tiež posunuté o 8-16 minút skôr nestihlo prísť 10 detí, pričom 157 detí odštartovalo. Mrzí ma to za všetky deti, ktoré neodštartovali… Preto všetkým týmto 24 deťom pošleme v najbližších dňoch poštou detskú finisherskú medailu. Rodičov by som rád touto cestou poprosil, že by deťom pripravili prekvapenie nejakým krátkym behom a v cieli by im tú medailu odovzdali. Ešte raz sa ospravedlňujem. Pevne verím, že na budúci rok prídete s deťmi opäť a vychutnáte si tunajšiu skvelú športovú atmosféru. Na budúci rok budú totiž Detské preteky vyzerať ešte trošku inak. Upravíme kategórie, väčšina trás bude dlhšia, pribudne ešte ďalšia veková kategória a stanovíme pevný čas štartov.
Teší nás, že na trasách vrátane hrebeňových chodníkoch sme pri čistení nenachádzali v podstate žiaden odpad. Ďakujeme za Váš prístup. Toto je cesta, ako zachovať existenciu tohto podujatia aj do ďalších rokov. Teší nás aj tá skvelá atmosféra pred štartom, na trasách, na občerstvovačkách a aj v cieli. Určite ste si mohli na trasách všimnúť množstvo fotografov a kameramanov. Prosím Vás o trošku trpezlivosti. Fotogalérie a videá budú pribúdať priebežne a niečo je už aj zverejnené u našich fotopartnerov. Všetky linky budeme už onedlho zverejňovať na našom FB a na webe v sekcii: https://www.cyklotour.sk/beh/fotogalerie/ Všetky fotky si vďaka nášmu generálnemu partnerovi Garmin Slovensko môžete pre svoje potreby sťahovať bezplatne!
Pevne veríme, že sa Vám na podujatí páčilo a zo Súľova ste si odniesli pekné zážitky a spomienky. Ďakujeme za Vašu účasť, ktorou tiež zo štartovného prispievate na údržbu turistických aj cyklistických chodníkov v Súľovských vrchoch. V tomto roku sme premiérovo mali na prezentácii umiestnenú zbierku na záchranu Súľovského hradu, ktorú organizuje Občianske združenie „Pod skalami“. Ďakujeme Vám za všetky príspevky. Svojím príspevkom túto aktivitu podporíme aj my.
Ak máte hocijaké podnety a pripomienky ku organizácii či trasám, sem s nimi. My vieme, na čom máme zapracovať, ale radi si necháme aj poradiť. No a na záver by som sa rád poďakoval nášmu skvelému teamu usporiadateľov, bez ktorých by sa toto podujatie nepodarilo zrealizovať, prístupu občanov Súľova, Správe CHKO Strážovské vrchy, ktorá pretekárov opätovne pustila na nádherné chodníky v Národnej prírodnej rezervácii Súľovské skaly, vlastníkom a správcom pozemkov za ich ústretovosť a starostovi Súľova Jaroslavovi Bušfymu, ktorý sa angažuje aj v dlhodobých prípravách akcie a je v plnom nasadení počas oboch dní pretekov. A samozrejme veľká vďaka našim partnerom, ktorí podujatie podporili a venovali Vám hodnotné ceny a darčeky.
Tešíme sa na stretnutie s Vami na 8. ročníku GARMIN Behu Súľovskými skalami 12.10.2024!
Za organizátorov: Slavomír Strečanský, riaditeľ podujatia
7.ročník GARMIN Behu Súľovskými skalami podporili:
Generálny reklamný partner: značka GARMIN – CONAN s.r.o. Žilina – zástupca značky GARMIN
Mediálni partneri: BEHAME.SK a BEH.SK, FB skupina Súľovské skaly, Trenujeme.sk
Hlavní reklamní partneri: WIN s.r.o. – doplnky výživy NUTREND, značka ELEVEN – športové oblečenie a doplnky, POWER GRID Považská Bystrica, NIKA s.r.o. Považská Bystrica – mliečne výrobky, KOCR ŽILINSKÝ TURISTICKÝ KRAJ, ŽILINSKÝ SAMOSPRÁVNY KRAJ, pivovar STAROPRAMEN, INOV-8 – krosová a cestná bežecká obuv, vitamíny JAMIESON a vydavateľstvo CREATIVE BUSINESS STUDIO
Reklamní partneri: BENET SK Rašov – autodoplnky a disky, SOARE SEKT SLOVAKIA Trebatice, HIRECO TECHNIK Bytča, RK CYKLO ŠPORT Bytča, NYNA, s.r.o. Lehota pod Vtáčnikom, športové okuliare a doplnky UVEX, MTHIKER.SK, EURONICS – ASTEL Bytča, DHOLLANDIA Predmier, VEŠIAKOVO.SK, JAPEG Považská Bystrica, B2 KLUB Považská Bystrica, EVENTSERVICE Žilina
Fotopartneri: SHAPE Production, jmphoto – Ján Melicher, MTV Studio – Michal Tvrdý, OTTO GRAFOTO – Michal Fajt a mnoho ďalších nadšených fotografov
Organizátori: SCK CYKLO TOUR Súľov – Hradná, reklamná agentúra ARAVIS s.r.o., Obecný úrad Súľov – Hradná
Spoluorganizátori: HK Direct Bytča, KST MANÍN Považská Teplá, PRIEČKO – práce z lana, Základná škola Súľov-Hradná, Horská záchranná služba, Gastro servis Považská Bystrica, DHZ Hradná, DHZ Súľov